Passa al contingut principal

Moviment pel 0,7%


L'inici del moviment del 0,7% és fruit dels informes de l'ONU que temps enrere van advertir de la necessitat de transferir capital en els països que estaven en vies de desenvolupament. També van ser crucials per aconseguir l'assignació d'un 1% (1958) dels ingressos dels països rics. Més endavant, al veure que no hi havia gaire èxit, es va acordar al 1860 una xifra més «assequible» del 0,7% PNB (Producte Nacional Brut) i el 0,3% es duia a carreg d'empreses privades. El seu objectiu principal era assegurar les necessitats bàsiques (alimentació, sanitat, educació, infància...).


Països que han complert el 0,7%
Països Baixos Luxemburg Noruega Suècia Dinamarca Regne unit

El resta de països desenvolupats, entre tots, es troben en el 0,3%.

Per suposat, molts països s'havien oposat basant-se en que el diner no comporta directament a una solució del subdesenvolupament de les terres del tercer món. Com les certeses ens mostren, entre l'any 1960 i 2003 es van transferir una quantitat de 560000 milions de dòlars que no van ser suficients per desencadenar una millora notable. Tot i això, la decisió de no actuar davant aquest fet comporta donar l'esquena a més de 1000 milions de persones en el món que sobreviuen amb menys d'un dòlar o a la malnutrició que afecta a unes 800 milions de persones. Altres dades d'aquesta desigualtat podrien ser que el 80 per cent de la població consumeix un 20 per cent dels recursos i viceversa.
Actualment, a nivell global els Estats Units destinen el 0,20% del seu PIB i els països dels G7 (Canadà, França, Alemanya, Japó, Itàlia, els Estats Units, el Regne Unit) ,a excepció de Rússia, només aporten el 0,21%. Si mirem en el nostre entorn, a França és del 0,36% i Espanya se situa en un trist 0,16 %. Si no és poc, s'ha criticat el fet que els països inflen l'ajuda amb objectius egoistes, és a dir, es mouen pel benefici de les grans empreses privades que és innecessari. La Conferència de les Nacions Unides sobre Comerç i Desenvolupament (UNCTAD) va afirmar al juliol del 2016 que si tothom hagués complert el 0,7% de l'ultim decret del 2002, ara mateix hi haurien 1800 milions d'euros més.

Per concluir, des del meu punt de vista crec que la gestió dels diners és un clar reflexa dels països i la ideologia de la societat i m'entristeix la manca de solidaritat que ens mostren les dades per part dels països desenvolupats. El primer pensament que he tingut és culpar a la societat capitalista, però considero que es diferencien perquè una cosa és potenciar les empreses i la producció per el benefici i benestar propi i l'altre és tenir els valors necessaris per ajudar els que ho necessiten.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Vicente Aleixandre (Se querían)

Vicente Aleixandre (Se querían) Métrica: verso libre. Tema: amor pasional entre dos personas. Unión de los contrarios (día-positivo y noche-negativo, como la fusión de la naturaleza). Visión del amor o evolución El poeta muestra en este poema el amor existente entre dos personas anónimas, un sentimiento fuerte, pasional y constante que se refleja en todos los aspectos de la vida y en cualquier momento. Durante el transcurso del poema el amor entre las dos personas va siendo mostrando en las tres partes en que se divide el poema: 1a parte: el autor comenta la forma en la que los dos amantes se desean en plena oscuridad, en la noche y cuando la luz comienza a resurgir, el amanecer. 2a parte: se comenta el amor en plena luz, durante el día, y cuando se acerca la oscuridad, el anochecer. 3a parte: el autor enumera las sensaciones vividas por el amor pasional de los amantes. De bueno (día) a malo (noche). Usa palabras de ambos lados, unión de contrarios, fusión de la ...

Comentari poema: Tinc un desfici, ai, inclement

El poema que comentarem a continuació és Tinc un desfici, ai, inclement de Beatriu de Dia o també anomenada la Comtessa de Dia i està originàriament escrit en Occità , tot i això nosaltres comentarem la traducció que no sempre és completament exacte. V a viure entre finals del s. XII fins a mitjants del s. XIII és una de l es poques trobairitz conegudes. D'ella se n'han conservat algunes composicions: Ab joi et ab joven m'apais, A chantar m'er de so qu'ieu non volria, Estât ai en greu cossirier, Fin ioi me don'alegranssa . D e la se v a vida se'n sap ben poc, n omés que estava casada amb el comte Guillem de Peitieu, encara que sembla que el seu cor era propietat de Raimbaut d'Aurenja, tots dos eren trobadors. S obre la seva estructura, es pot veure que està estructurat amb tres octaves, format per versos octosíl·lab s ( d' art menor) i presenta una rima consonant. Aquesta cançó trobadoresca és del gènere de fin'amors i El tema d'...

Fitxa 37. Cappella degli Scrovegni o dell'Arena de Giotto di Bondone

Fitxa 37. CAPPELLA DEGLI SCROVEGNI O DELL’ARENA FITXA TÈCNICA: Títol: Cappella degli Scrovegni o dell'Arena Autor: Giotto di Bondone Cronologia: 1304 - 1306 Tècnica: fresc Mides: 900 m2 Estil: italogòtic Tema: religiós Localització: Pàdua (Itàlia) Biografia de l’autor L’escriptor del Renaixement Vasari ja deia que Giotto (Mugello, 1267 - Forència, 1337) va ser descobert pel famós Cimbaue quan era pastor d’ovelles, mentre en dibuixava una en una pedra. Giotto, arquitecte i pintor, va ser el fundador de la pintura italogòtica del Trecento, introductor dels ideals naturalistes trencadors amb la rigidesa de l’art bizantí. L’obra d’aquest autor, però, té certa dificultat a l’hora d’atribuir-ne l’autoria. Malgrat això, les úniques obres reconegudes mundialment com a seves són els frescos de la basílica de San Francesco d’Assís i la mateixa Cappella dell’Arena. El 1334 va ser nomenat arquitecte de la catedral Santa Maria dei Fiori de...